Byznys model pro Google Asistenta může být spíše pro transakce, než inzerce.
Je tady celý kopec funkcí Google asistenta, které byly nedávno aktualizovány a zprávy se z CES jenom hrnou. CO je možná úplně nejdůležitější, je to, že Google nyní sdělil, že uživatelé mohou učinit check-in pro United Airlines lety za použití Asistenta, nyní můžete také zarezervovat hotelový pokoj hned u několika hotelových řetězců.
Překlady cizích jazyků. Další oznámenou novinkou je překládání cizích jazyků pro Google Home zařízení a také spuštění integrace Google Asistenta do Google mapy (Android a iOS). (Integrace do Map byla předtím oznámena na Google I/O).
Tato funkce bude podporovat více než dvacet pět jazyků na začátku. Bude dostupná na Google Home Hb a na chytrých zobrazeních všech zařízení třetích stran, které podporují Google Asistenta. Bude to také všechno dostupné na originálním Google Home a Home mini.
S funkcí „překladače“ v Google HOme Hub, jedna osoba mluví k obrazovce a přeložená fráze se objeví na druhé straně rozdělené obrazovky. Druhý jedinec poté znovu provede ten samý proces a displej ukáže další část konverzace stejným způsobem. Otázka nebo prohlášení je také nahlas Asistentem přečteno. (Microsoft také ukázal několik podobných souběžných možností překladu minulý rok na jedné události v San Francisku).
Rezervace hotelů a check-in letů.
Možnost zarezervovat si hotel je nyní prozatím dostupná pouze na chytrých telefonech. Pro nás to v době psaní článku ještě nebylo spuštěno, ale vypadá to, že to bude multi-screen, interaktivní proces zahájený hlasem. Google sdělil, že právě nyní pracuje s několika hotelovými řetězci a on-line rezervačními službami, což zahrnuje Choice Hotels, AccorHotels a InterContinental Hotels Group, Priceline, Expedia, Mirai a TravelClick. Google také nazývá prvotní spuštění „jenom jedním z prvních krůčků za naším cílem k ulehčení procesu rezervace s Asistentem“.
Check-in letů je pouze dostupný ve Spojených státech Amerických, prozatím. Ale více partnerů se hrne naší cestou, sdělil Google.
Stále to ještě zůstává u toho, že pouze vidíme, jak rezervace hotelů bude vlastně fungovat. Pravděpodobně to bude daleko efektivnější učinit manuálně, tedy ještě nějaký čas. Alternativně by mohl být Google Asistent používán k načnutí procesu pro nějaký velmi známý hotel. V porovnání s tím bychom si dokázali představit, že check-in letů bude velmi široce oblíben, protože je to daleko více lineárnější a přímější proces, než rezervace hotelů.
ASistant je připraven k řízení na Google mapách. Google Asistent na Google Mapy byl oznámen někdy minulý rok. Hlasová interakce a vyhledávání jsou zcela zřetelně již dostupné. Avšak interakce Asistenta nyní expanduje v tom ohledu, že nyní můžete dělat daleko více věcí s Mapami. Uživatelé budou schopni posílat textové zprávy a spustit si nějaké vysílání či hudbu. Jsou přidány další možnosti dostupné v Android verzi, což zahrnuje posílání zpráv skrze celou řadu aplikací třetích stran (Whatsapp, Facebook Messenger).
Někteří píší o inkluzi Google Asistenta do Google Maps pro iOS jako o „trojském koni“, protože odhalí mnohem více iPhone uživatelů Google asistentovi, který může být právě nyní zpřístupněn poize skrze Google Asistent iPhone aplikaci.
Proč by vás to mělo zajímat?
Všudypřítomnost Google Asistenta bude upevňovat jeho pozici a především bude podporovat používání Google Asistenta, zatímco míříme k velmi citovanému (ale velmi slabě ozdrojovanému) milníku, který říká, že polovina všech vyhledávání na internetu bude začínat právě hlasem do roku 2020. Tato oznámení nyní sebou nesou dvě důležité zprávy pro marketéry.
Ta první je taková, že Google nyní tvrdě pracuje na tom, aby učinil Asistenta (spolu s Google HOme) transakční platformou. To bude mít velmi dalekosáhlé implikace pro marketéry. Ta druhá je taková, že pokud Asistent zachytí neustále rostoucí počet požadavků a prohlížení, stane se ještě více důležitější optimalizace seznamů (pro off-line podniky) a pro všechny vytvořit více obsahu pro vybrané příspěvky – neboť tradiční výsledky vyhledávání se budou stávat méně a méně běžnými.