Když si první z našinců zřizovali své vlastní weby na internetu, měli to tito za učiněný zázrak. Dostal se jim tím totiž do rukou nástroj, jímž se dala oslovit třeba i celá světová internetová veřejnost, a to bylo něco do té doby nepředstavitelné. A každý si v duchu představoval, kolik lidé ve všech koutech světa hltá právě to, co on tady zveřejnil.
Jenže dnes už pochopitelně víme, že to byly pouze iluze. Že se ani tenkrát weby netěšily takovému zájmu, aby si všichni lidé na světě všechny prohlédli. Že tu byl určitý okruh webů, které se přízni internetové veřejnosti těšily, ale kromě těch tu byla i spousta těch neúspěšných, po kterých ani pes neštěkl.
A dnes? Dnes je situace v tomto ohledu vlastně stejná. A byť je to jednodušší v tom, že lidem pomáhají na internetu s hledáním toho žádaného internetové vyhledávače a nikdo tak nemusí posupovat metodou pokus-omyl, je to zároveň o hodně komplikovanější tím, že je internetových výtvorů daleko víc. A všechny se ucházejí o přízeň veřejnosti.
A jak být těmi, kdo mají internetovou veřejností oblíbený a hodně navštěvovaný web? Jak to zaonačit, aby si lidé na internetu všimli zrovna našeho webu, a ne nabídky někoho jiného? Dobrým způsobem řešení je nechat si svůj web profesionálně optimalizovat. O čemž neměl pochopitelně kdysi nikdo ani potuchy a dodnes je tu spousta lidí, kteří o takové možnosti nevědí. A když o ní nevědí podnikatelé, kteří se právě přes internet živí, je to hodně zásadní nedostatek. Protože ty kdekdo v boji o přízeň veřejnosti předběhne.
Ale nemusí tomu tak být. Protože je optimalizace dostupná komukoliv. A pro leckoho může představovat třeba i to jediné dokonalé řešení jeho problémů. Protože linkbuilding, volba ideálních klíčových slov, copywriting a další obory optimalizace pro internetové vyhledávače dokážou znatelně zlepšit pozici webu v internetových vyhledávačích. A čím je tato pozice lepší, tím lepší jsou i dosahované výsledky v podnikání.