Dostávali jste nějaký provoz od Google z obrázkových či video kolotočů? Nedávno Google udělal změnu, která by vás mohla signifikantně ovlivnit, nebo tedy minimálně provoz, který z Google dostáváte.
Podle dat z platforem vyhledávacího marketingu RankRanger a STAT Search Analytics, Google zmenšil procento času, kdy se video a obrázkové kolonky ukazovaly ve výsledcích vyhledávání. Dokonce data ukazují až dvacetiprocentní či třicetiprocentní pokles v těchto funkcích vyhledávání, které se ukazují jak na Google webu tak při vyhledávání v mobilním zobrazení.
Pokles počtu video kolotočů a kolonek.Okolo 13. a 14. listopadu tohoto roku, tedy podle těchto nástrojů zmíněných výše, Google začal ukazovat daleko méně video kolonek nebo kolotočů.
Proč na tom záleží?
Jeden ze způsobů, jak dostat svůj obsah na pozici, ve které by se ukázal výše ve výsledcích vyhledávání Google, nebyl jenom v optimalizaci pro top deset modrých odkazů, ale také jste se pokoušeli obsadit váš vertikální obsah někde do pozic v těchto kolotočích nebo kolonkách. Takže pokud se váš web nijak dobře neohodnotil pro specifické klíčové slova, mohl to alespoň zkusit při tvorbě nějakého obrázku či videa, které by se na vrcholu ukázalo, což mohlo velmi ovlivnit provoz na vaší stránce – hlavně pro ty stránky, které se zaměřily hlavně na hodnocení okolo jejich vertikálního vyhledávání.