Google News jsou s námi již 15 let a prošly mnoha změnami, které se týkali nejen obsahu, ale i designu. Naposledy změnily svůj vzhled v roce 2010, kdy dostaly novou podobu i nové funkce. Nyní se tento proces opakuje a Google News se představí v novém provedení, které má za úkol zprostředkovat kvalitní zpravodajství každému.
Nezmění se ale jen vzhled a funkce. Google také přidá více faktů, informací a zlepší celkový kontext, ve kterém jsou zprávy vytvářeny. Výsledkem bude kvalitní zpravodajství, které seznámí návštěvníka s lokálním i světovým děním a to v elegantním provedení.
V Google News nyní nalezneme záložky „Headlines“, „Local“ a „For you“. Všechny tři kategorie nabídnou různé typy zpravodajství podle potřeb uživatele. Funkce fact-checked (pouze USA) nabízí ověřené informace podložené důvěryhodnými zdroji.
Důvodů, proč se Google rozhodl pro změnu vzhledu, prostředí, ale i funkcí je hned několik. Tím hlavním je ale konkurence, která do zpravodajství investuje stále více a více úsilí a nabízí lepší a lepší produkty. Jako příklad můžeme zmínit Apple News, které si poslední dobou vedou velmi dobře, nebo také Facebook News Feed, které se stávají jedním z hlavních zpravodajských kanálů po celém světě. Google nechce být v tomto odvětví pozadu a logicky tak reaguje na posun konkurence.
Zda se mu podaří konkurenci dohnat nebo předehnat není jasné. Kvalitní zpravodajství ale nikdy není na škodu a podložené zprávy jsou v dnešní době plné neúplných informací velmi žádoucí.
Změny, které v Google News proběhly, se promítnou i do mobilních prostředí, do kterého by se podle posledních informací měly dostat během několik dní.