Zveřejnění nových produktů je vždycky těžké. Nebudeme tady předstírat, že je to procházka v parku. Podobně, jako když se nějaká osoba snaží žonglovat s desítkami talířů na pódiu, i vy máte ke kontrole tolik pohyblivých částí od umísťování produktů po vaše go-to tržní strategie, kopie webových stránek a obsahu a také samozřejmě budování produktů, které budete mít zveřejněné na vaší webové stránce.
Měl jsem dostatečné štěstí a radost, když jsem pomáhal módním a technologickým firmám spustit jejich opravdu super produkty během několika minulých let. Právě nyní se chystám tyto zkušenosti využít, abych pomohl vám zveřejnit nové produkty a zůstat před vaší konkurencí. Pokud je vaše společnost již nějaký ten pátek a bude zanedlouho uvádět nový produkt nebo se stane „přímo k zákazníkovi“ DTC (direct to consumer) firmou, tak poté jsou tady klíčové součásti zveřejnění a uvedení na trh, které nesmíte přehlédnout.
Vaše marketingové prostředky a vaše cílené obecenstvo bude stát za úspěchem či neúspěchem vašeho pokusu. Nenechte se zmást, pozice produktů, obsah stránky a vaše produkty jsou také velice důležité. Avšak pokud necílíte na ty správné lidi a nemáte prostředky na to, abyste jim produkt ukázali, dostanete se do slepé uličky, dokonce i když všechno ostatní se vám podaří na jedničku. Pojďme se tedy ponořit do toho, proč je to tak všechno důležité.
Povědomí o vašem cíleném obecenstvu
Byli jste někdy na Isntagramu a viděli reklamu na produkt a ptali jste se sami sebe, proč se vám ukazuje zrovna taková reklama? Proč mi tato firma ukazuje tento produkt? To se stává daleko častěji, než si vůbec přiznáváme jako marketéři. Cílení na špatné obecenstvo nebo používání techniky „sprejovat a modlit se“ v naději toho, že se někdo spojí s těmi správnými lidmi, je tou nejlepší technikou, jak vlastně vyhodit vaše peníze z okna.
Je tu jisté staré rčení, které jsem slyšel před lety a které zní nějak takto:
„Nezáleží na tom, jak úžasné či inovativní jsou vaše produkty, pokud ti správní lidé neuvidí vaši reklamu a nezajímá je to. Lidé, kteří vidí vaši reklamu, musí být dostatečně zapojení a musí mít dostatečný zájem, ab na reklamu kliknuli a zjistili více informací o vašem produktu a poté přišli zpátky a nakoupili tento produkt, až budou připraveni. Je tu spousta kroků v tomto procesu, který vůbec nezáleží na vás, a přesně proto je tak důležité cílit na to správné obecenstvo a je to klíčové.“
Poté vyvstává otázka, jak vlasstně víte, co je to vaše správné obecenstvo? Pokud nechcete používat taktiku „sprejovat a modlit se“, tak poté budete potřebovat nějakou mapu, která vám pomůže určit vaše obecenstvo. Pojďme si projít celý ten proces nacházení toho správného obecenstva.
První místo, kam se půjdeme podívat, je tabulka „Obecenstvo“ ve vašich Google Analytics účtech. Tady můžete zjistit věk, pohlaví, umístění, jazyk a také zařízení, které vaši zákazníci právě nyní používají. Žádné z těchto dat nebude naprosto perfektní a mělo by se to vždycky trošku okořenit. Tato data také neberou v potaz domácnosti, které sdílí počítač a ani Google (nebo jakýkoliv jiný technologický prodejce) nemá perfektní přehled o sledování napříč zařízeními.